Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SMTheme has a deprecated constructor in /home/drshmule/domains/dr-shmulevsky.co.il/public_html/wp-content/themes/businessshield/inc/library.php on line 2
ניתוחי כיס המרה - ד"ר פבל שמולבסקי | לזימון תורים חייגו: 072-2160898 | לייעוץ חייגו: 052-9126906

ניתוחי כיס המרה

ניתוח כיס המרה  – מי צריך את זה ולמה

כיס המרה נועד לקלוט ולאחסן את נוזל המרה. הכיס שוכן מתחת לצד הימני של כיס הכבד ואל תוכן נכנס נוזל המרה המיוצר שם. נוזל המרה מסייע בעיכול המזון ופירוק השומנים שבו. המהלך עיכול השומנים אובד חלק מהנוזל ונפלט אל מחוץ לגוף יחד עם הפסולת. יתרת הנוזל חוזרת לכיס המרה ( מרה אף פעם לא חוזרת לכיס המרה!).  הכבד מייצר נוזל מרה חדש במקום זה שאבד תוך כדי עיכול המזון.

בעיות בכיס המרה והסיבות לניתוח

הבעיה הרפואית הנפוצה ביותר בכיס המרה היא היווצרות של אבנים. האבנים גורמות לדלקת בכיס המרה עצמו או בדרכים המובילות אליו וממנו. האבנים נוצרות כתוצאה מהתגבשות של מלחים שונים, המתקשים עם הזמן והופכים לאבנים מטרידות.

Gallbladder / Pancreas - Female Organs - Human Anat

אבנים בכיס המרה עלולות לגרום לדלקות בכיס המרה ויחד אתן לכאבים עזים. אם נוצרת דלקת כאמור, לא ניתן לטפל בה בדרך כלל בדרכים שמרניים (קונבנציונליות-טיפול כירורגי הוא עדיין טיפול קונבנציונלי) . דרך הטיפול היחידה שנותרת לפעמים היא הסרה כריתה של כיס המרה. התפתחות דלקת בכיס המרה נוצרת אצל כעשרה אחוזים מכלל האוכלוסייה. ואולם חלק ניכר מהמטופלים מצליחים להתגבר על הסימפטומים בדרכים שונות. רק בחלק מהמקרים מגיעים הדברים עד כדי כריתת כיס המרה.

ניתוח בכיס המרה – שיטה ואמצעים

ניתוח בכיס המרה מתבצע תוך שהמטופל נתון בהרדמה כללית. אחרי שהרדמת המטופל בוצעה בהצלחה, יבלע הרופא המנתח מספר חתכים. דרך החתכים הללו מחדיר הרופא המנתח את המצלמה המשמשת למעקב אחרי האירוע, כמו גם כלים אחרים המשמשים לחיתוך כיס המרה וניתוק שלו מהגוף. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת ביצוע הניתוח תוך ביצוע מספר קטן ביותר של חתכים. כמו כן, המצלמה שהוחדרה לגופו של המנותח מעבירה את המראה של חלל הבטן ומאפשרת לרופא המנתח לעקוב אחרי מהלך הניתוח על גבי מסך טלוויזיה המוצב בחדר הניתוח.

כל הניתוח מתבצע רק אחרי שהבטן נופחה באמצעות פחמן דו חמצני. משהתנפחה הבטן, קל יותר להבחין בכיס המרה ולאבחן את הבעיות שבו. רק במקרים שבהם אין כל ברירה אחרת, תתבצע הסרה של כיס המרה.

אם יש לך אבנים בכיס המרה ואם אותר אצלך הצורך בביצוע ניתוח בכיס המרה – הגעת למקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות את הצעד הראשון להפחתת הכאבים בכיס המרה ולשיפור איכות החיים שלך.

 

לזימון תורים חייגו: 072-2160898 | לייעוץ חייגו: 052-9126906 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם: